fbpx
Fala Kina
  • Strona główna
  • Artykuły
  • Zwiastuny
  • 🟢 Kino Internetowe
  • Kontakt
Brak wyszukań
Zobacz wszystko
Fala Kina

ONI – recenzja

Bracia Sisters (2018) – zwiastun PL

„Wszystko to za mało” – te słowa wypowiedziane przez jednego z bohaterów okazują się prorocze w kontekście całego filmu.  Twórca nagrodzonego Oscarem „Wielkiego Piękna” nie przebiera w środkach i bogactwem formy niemalże dorównuje stanowi konta najbarwniejszemu politykowi Włoch-Silviovi Berlusconiemu.

 

Film otwiera  początkowo niezbyt zrozumiała scena – młoda owieczka wygrzewająca się na słońcu postanawia dać upust swej ciekawości i za sprawą drzwi sprzężonych z fotokomórką, przekracza próg tajemniczej rezydencji. W środku domu, działa jednak automatyczna  klimatyzacja, od której zwierzę doznaje szoku termicznego i pada martwe. Dopiero na koniec seansu widz ma okazję przekonać się, jak znamienny jest to obraz.

Zobacz inne

Filtry AR w filmie i na Instagramie – kto je robi w Polsce?

Filtry AR w filmie i na Instagramie – kto je robi w Polsce?

10 marca 2023
DRAMAT – recenzja

DRAMAT – recenzja

INFLUENCER – recenzja [6. Splat!FilmFest]

INFLUENCER – recenzja [6. Splat!FilmFest]

LUTY – recenzja [MFF Nowe Horyzonty 2020]

LUTY – recenzja [MFF Nowe Horyzonty 2020]

 

Następnie Sorrentino sprawnie wprowadza nas w celebrycki półświatek, którym zarządza podstarzały playboy i zdaje się alfons (Riccardo Scamarcio). Wielką ambicją mężczyzny jest dostać się do polityki, dlatego obmyśla chytry plan: do luksusowej posiadłości zaprasza najpiękniejsze kobiety z branży i urządza imprezę życia. Szampańska zabawa i wijące się w rytm pobudzającej zmysły kokainy, półnagie modelki nie uchodzą uwadze sąsiada-słynącego  z wyjątkowego zamiłowania do kobiecego piękna i suto zakrapianych imprez – premiera Włoch.  Jak się jednak okazuje, owa prywatka nawet nie umywa się do rozmachu, z jakim termin ten traktuje grany przez Toniego Servillo, Berlusconi. Nowoczesna willa premiera okazuje się bowiem, świątynią nie tylko przepychu zakrawającego o kicz, (czego przykładem jest, chociażby miniaturowy wulkan, do którego słabości nie kryje sam bohater), lecz także swoistym El Dorado, w którym pod nieobecność żony odbywają się dzikie orgie, a czas zdaje się odmierzany nie przez ruch słońca na niebie, a ilość wniesionych w górę kieliszków z  szampanem. Jednak miliony na koncie, piękne kobiety i 20 rezydencji to dla młodego jedynie duszą Berlusconiego, zdecydowanie za mało. Mężczyzna pragnie bowiem odzyskać przygasającą już od dawna miłość żony (w tej roli Elena Sofia Ricci), lecz przede wszystkim powrócić do świata polityki w wielkim stylu. W osiągnięciu zamierzonego celu nie zatrzyma go nic, a już na pewno nie pokrętnie rozumiane przez niego poczucie moralności. Słynny manipulant i uwodziciel nawet na chwilę nie zdejmuje przywdzianej przez siebie maski człowieka sukcesu i żyjąc w myśl zasady „Carpe diem”, za wszelką cenę pragnie chwały, blasku, a nade wszystko – powszechnego uwielbienia.

 

Dwuipółgodzinny obraz nakręcony przez jednego z najciekawszych obecnie twórców kina współczesnego zachwyca przede wszystkim nawiązującymi do poetyki kampu sekwencjami jak chociażby scena spadających z nieba pigułek MDMA, czy powoli rozpadających się majestatycznych budowli z ostrożnie ściąganą rzeźbiarską podobizną Jezusa włącznie. To w nich bowiem czuć autorski sznyt i kunszt niejednokrotnie docenianego przez światową publikę, włoskiego reżysera. Film, choć nieco przydługi i niespójny wart jest obejrzenia. Postać najsłynniejszego chyba, premiera Włoch pomimo swoistego przerysowania i satyry, nie prezentuje się tak jednoznacznie, jak mogłoby się wydawać. Entuzjaści estetyki Sorrentino mogą być rozczarowani niewystarczającą ilością scen, które charakteryzują twórcę „Młodości”. To jednak powinno im zostać niejako nagrodzone poprzez zasięgnięcie przez reżysera do poetyki kina zaangażowanego. A na tę prezentuje on z pewnością niebanalne podejście. Można mu więc wybaczyć nieco rozdmuchaną pompatyczność i niespójność scenariusza.

 

ZWIASTUN

 

Recenzja

3,5 Ocena

Moja ocena filmu:

  • Oni
Martyna Kaczmarska

Martyna Kaczmarska

Miłośniczka kina skandynawskiego i psychofanka filmowej estetyki Larsa von Triera. Poza pisaniem od czasu do czasu na Fali Kina szczególnym uczuciem darzy swoje filmoznawcze studia i zagłębianie się w czeluściach internetu w poszukiwaniu nowych, muzycznych smaczków i inspiracji.

Następny
Bloody Marie (2019) – zwiastun

Bloody Marie (2019) - zwiastun

To my (2019) – zwiastun PL

To my (2019) - zwiastun PL

Piercing (2018) – zwiastun

Piercing (2018) - zwiastun

Dyskusja

polub nas

FalaKina.pl - Portal Kina Niezależnego

recenzje

Filtry AR w filmie i na Instagramie – kto je robi w Polsce?
Felieton

Filtry AR w filmie i na Instagramie – kto je robi w Polsce?

10 marca 2023

reklama

zwiastuny

Nomadland (2020) – zwiastun PL

Nomadland (2020) – zwiastun PL

autor: Małgorzata Jaszczur
16 grudnia 2020

Wykopaliska (2021) – zwiastun PL

Wykopaliska (2021) – zwiastun PL

autor: Małgorzata Jaszczur
11 grudnia 2020

Moja młodsza siostra (2020) – zwiastun

Moja młodsza siostra (2020) – zwiastun

autor: Małgorzata Jaszczur
11 grudnia 2020

Jak wywołałem byłą żonę (2020) – zwiastun PL

Jak wywołałem byłą żonę (2020) – zwiastun PL

autor: Małgorzata Jaszczur
11 grudnia 2020

Fala Kina

© 2020 Fala Kina

SKONTAKTUJ SIĘ

  • Kontakt
  • Polityka prywatności i regulamin
  • byten21 – Social AR & Virtual Avatars

OBSERWUJ

Brak wyszukań
Zobacz wszystko
  • STRONA GŁÓWNA
  • ARTYKUŁY
  • ZWIASTUNY
  • KINO INTERNETOWE
  • REDAKCJA

© 2020 Fala Kina

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Wykorzystujemy informacje uzyskane za pomocą cookies głównie w celach statystycznych. Polityka prywatności i regulamin serwisu