fbpx
Fala Kina
  • Strona główna
  • Artykuły
  • Zwiastuny
  • 🟢 Kino Internetowe
  • Kontakt
Brak wyszukań
Zobacz wszystko
Fala Kina

TOP 6 Indie Horrorów na Halloween

TOP 6 Indie Horrorów na Halloween

Horrory, mimo że często są kojarzone ze schematycznymi opowiastkami o ludziach straszących na suficie, mają różne oblicza. W poniższym zestawieniu znalazły się te filmy, które w ostatnich latach podbiły serca widzów, a w swoim niezależnym klimacie starają się odejść od utartych konwencji tego gatunku.

 

Mandy (2018)

Straszne polowanie Nicolasa Cage’a

Panos Cosmatos cofa się do 1983 roku i z pomocą niezwykłej ścieżki dźwiękowej tragicznie zmarłego Jóhanna Jóhannssona oraz psychodelicznych zdjęć Benjamina Loeba realizuje najdziwniejszy film roku. Mandy z Nicolasem Cage’em w najlepszej roli od lat to rozsadzająca mózg filmowa halucynacja. Po części czułe nawiązanie do kina eksploatacji, po części brutalna opowieść o zemście, a może raczej o duchach. Cosmatos, biorąc przykład ze swojego zmarłego ojca, reżysera m.in. „Rambo 2” i „Kobry”, nie bawi się w stopniowe dawkowanie wrażeń w swoim rewelacyjnym drugim filmie. To historia drwala Reda Millera (Cage, praktycznie w stanie wrzenia) mszczącego się na ludziach, którzy zamordowali jego ukochaną – delikatną Mandy. W wolnych chwilach bohater ogląda reklamy z uwielbiającymi ser goblinami, wciąga górę kokainy i słucha praktycznych rad Billa Duke’a, którego możecie pamiętać z „Predatora”.

Zobacz inne

Podsumowanie 18. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest

Podsumowanie 18. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest

26 października 2020
Od Krainy Miodu po Sól Ziemi, czyli najlepsze filmy dokumentalne w serwisie dafilms.pl

Od Krainy Miodu po Sól Ziemi, czyli najlepsze filmy dokumentalne w serwisie dafilms.pl

18 października 2020
Najlepsze filmy zeszłorocznych festiwali, które nie weszły do kinowej dystrybucji

Najlepsze filmy zeszłorocznych festiwali, które nie weszły do kinowej dystrybucji

27 lipca 2020
5 klasyków, które mocno wpłynęły na kształt kina artystycznego

5 klasyków, które mocno wpłynęły na kształt kina artystycznego

23 maja 2020

 

Mroczna pieśń (2017)

Niedoceniona irlandzka produkcja

Sophia jest pogrążona w żalu i przytłoczona smutkiem po tragicznej śmierci dziecka. Chce za wszelką cenę osiągnąć wewnętrzny spokój. W akcie desperacji zwraca się o pomoc do Solomona– okultysty, który ma doświadczenie w starożytnych rytuałach zaklinania. Kobieta wierzy, że to pomoże jej nawiązać kontakt ze zmarłym synkiem.

 

The Love Witch (2016)

Pastisz, że aż miło

Wobec trującego czaru Elaine, wiccanki z San Francisco, mężczyźni stają się zupełnie bezbronni. Upojeni halucynogennymi naparami i wycieńczeni seksem zapadają na nieuleczalną miłosną chorobę. Są niepewni, rozdygotani emocjonalnie i płaczliwi, stając się dokładnym przeciwieństwem „prawdziwego mężczyzny”, którego szuka Elaine. „Czarownica miłości” to feministyczna zabawa vinatege’owym kinem erotycznym, zrealizowana w obłędnej stylówce lat 60. we wszystkich barwach technikoloru. Z klawesynową ścieżką dźwiękową, psychodelicznymi scenami erotycznymi i ciuchami, od których może zakręcić się w głowie – nakręcony na taśmie 35 mm film jest pastiszem horrorów giallo i ich pięknych, ale udręczonych bohaterek. Tym razem jednak patriarchalne społeczeństwo dostaje prztyczka w nos wymalowanym paznokciem czarownicy. Magia miłości działa!

 

Widzę, widzę (2014)

Wstrząsająca fabuła pary dokumentalistów

Surrealistyczny horror, psychologiczny thriller, kino transgresyjne? Wstrząsająca fabuła pary dokumentalistów Severina Fiali i scenarzystki Ulricha Seidla, Veroniki Franz, choć wymyka się filmowym konwencjom, zbudowana jest w oparciu o klasyczne formy sterowania uwagą widza. Każdy kadr to scena, na której zgromadzono znaki-pułapki. Wydaje się, że prowadzą one prostą ścieżką ku prawdzie – nic bardziej mylnego. Dziesięcioletni bracia bliźniacy, Lucas i Elias, spędzają wakacje w letnim domu. Są nierozłączni i niemal identyczni, mimo że jeden wygląda na bardziej strachliwego i wrażliwszego, ulega szalonym pomysłom nieokiełznanego brata. Ich matka wraca ze szpitala z twarzą owiniętą bandażami. Rozdrażniona, nieszczęśliwa i obolała nie przypomina dawnej słodkiej mamy, wprowadza we wspólne życie nowe zasady. Chłopcy z dnia na dzień nabierają podejrzeń, że nie jest tą, za którą się podaje. Tworzą opozycyjny front wobec jej coraz bardziej agresywnych zachowań. By odkryć, co stoi za cierpieniem matki, sięgną po drastyczne środki.

 

Endless (2017)

100% pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes wśród Top Critics

Dwaj bracia Justin i Aaron, którym przed laty udało się dokonać niełatwej sztuki odejścia z tajemniczej sekty, dekadę później odbierają kasetę nagraną przez ich dawną towarzyszkę Annę. Członkini kultu twierdzi, że niejasne zdarzenie, na które tak długo czekali, nastąpi już niebawem. Wiadomość uświadamia im, że, choć niezupełnie tęsknią za dawnym życiem, to jednak potrzebują domknąć swoje sprawy. Aaron upiera się, że powinni z bratem jechać do swojej dawnej nieformalnej rodziny i przekonać się osobiście, ile jest w tym wszystkim prawdy. Ich wyprawa okaże się ostatecznie nie tylko rozliczeniem z przeszłością, ale będzie też doświadczeniem z pogranicza jawy i snu. Na miejscu czeka ich pierwsza niepokojąca niespodzianka: dawni towarzysze wyglądają, jakby nie postarzeli się nawet o dzień, a Anna zaprzecza, że cokolwiek braciom wysyłała. Mimo że coś wyraźnie nie gra, Aaron chce zostać dłużej. Z dnia na dzień piętrzą się kolejne dziwaczne zjawiska…

 

Ciche miejsce (2018)

John Krasinski z żoną w horrorze roku

CICHE MIEJSCE – recenzja

„Ciche miejsce” to wstrząsająca opowieść o czteroosobowej rodzinie Abbotów zmuszonej do porozumiewania się w całkowitej ciszy, bez używania słów, czy choćby najmniejszego dźwięku. Całe ich życie, życie w ciągłym, nieprzerwanym napięciu, koncentruje się na tym, by nie wydawać i nie generować żadnych dźwięków. Każdy bowiem może okazać się dla nich śmiertelny, po tym, jak tajemnicze istoty – reagujące na każdy dźwięk – zagrażają przetrwaniu ludzi. Jeśli cię usłyszą, wytropią cię…

Mikołaj Tobjasz

Mikołaj Tobjasz

Twórca i pomysłodawca FalaKina.pl. Stały bywalec polskich i zagranicznych festiwali filmowych. Skandynawskie produkcje wolałby oglądać bez tłumacza, ale mu to jeszcze nie wychodzi. Ulubiony film: "Wszyscy mają się dobrze" (1990)

Następny
Winni (2018) – zwiastun PL

WINNI - recenzja przedpremierowa

Listopad (2017) – zwiastun PL

Listopad (2017) - zwiastun PL

Fuga (2018) – zwiastun PL

Fuga (2018) - zwiastun PL

Dyskusja

polub nas

FalaKina.pl - Portal Kina Niezależnego

recenzje

Filtry AR w filmie i na Instagramie – kto je robi w Polsce?
Felieton

Filtry AR w filmie i na Instagramie – kto je robi w Polsce?

10 marca 2023

reklama

zwiastuny

Nomadland (2020) – zwiastun PL

Nomadland (2020) – zwiastun PL

autor: Małgorzata Jaszczur
16 grudnia 2020

Wykopaliska (2021) – zwiastun PL

Wykopaliska (2021) – zwiastun PL

autor: Małgorzata Jaszczur
11 grudnia 2020

Moja młodsza siostra (2020) – zwiastun

Moja młodsza siostra (2020) – zwiastun

autor: Małgorzata Jaszczur
11 grudnia 2020

Jak wywołałem byłą żonę (2020) – zwiastun PL

Jak wywołałem byłą żonę (2020) – zwiastun PL

autor: Małgorzata Jaszczur
11 grudnia 2020

Fala Kina

© 2020 Fala Kina

SKONTAKTUJ SIĘ

  • Kontakt
  • Polityka prywatności i regulamin
  • byten21 – Social AR & Virtual Avatars

OBSERWUJ

Brak wyszukań
Zobacz wszystko
  • STRONA GŁÓWNA
  • ARTYKUŁY
  • ZWIASTUNY
  • KINO INTERNETOWE
  • REDAKCJA

© 2020 Fala Kina

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Wykorzystujemy informacje uzyskane za pomocą cookies głównie w celach statystycznych. Polityka prywatności i regulamin serwisu