Premiery w Kinach Studyjnych – Kwiecień 2019

W kwietniu w kinach studyjnych (i nie tylko) oferta kinowa będzie dość ograniczona – głównie z powodu przypadających na ten miesiąc świąt wielkanocnych. Mimo tego, do dystrybucji wciąż wejdzie wiele interesujących produkcji, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę. Poniżej przedstawiam swój subiektywny wybór najciekawiej zapowiadających się premier dla każdego fana kina niezależnego wraz z krótkim opisem.

 

Jutro albo pojutrze / Minding The Gap

PREMIERA: 5 kwietnia 2019

W swoim nominowanym do tegorocznych Oscarów filmie dokumentalnym debiutujący reżyser Bing Liu przenosi nas do Rickford lat 90., gdzie wraz ze swoimi przyjaciółmi – Zackiem i Keire’em – spędza wolny czas na jeżdżeniu na deskorolce oraz imprezowaniu. Film Liu został niezwykle doceniony przede wszystkim za swoją świetna warstwę emocjonalną oraz błyskotliwą, niecodzienną narrację, która czynni tę opowieść świetną propozycją dla wszystkich fanów kina coming of age i nie tylko. Dystrybuuje Against Gravity.

 

Impostor / The Hole in The Ground

PREMIERA: 5 kwietnia 2019

Najnowsza propozycja od studia A24 to kolejny przedstawiciel nowofalowego horroru, porównywany przez widzów na festiwalu Sundance do „Dziedzictwa. Hereditary” oraz „Coś za mną chodzi”. Irlandzki film okrzyknięty został najstraszniejszym horrorem tegorocznej edycji (a według niektórych – jednym ze straszniejszych filmów, jakie widzieli w ogóle). Czyżby więc szykował się kolejny hit dla fanów tego przechodzącego renesans gatunku? Fabuła skupia się na relacji matki z młodym synem. Gdy młody Chris pewnego razu znika i powraca po kilku dniach Sarah zaczyna podejrzewać, że nowo odnaleziony chłopiec wcale nie jest jej dzieckiem. Film na ekrany wprowadzi M2 Films.

https://www.youtube.com/watch?v=NC3p64sUtjw

 

Schyłek dnia / Napszállta

PREMIERA: 5 kwietnia 2019

Najnowsza propozycja od Gutek Film to dwuipółgodzinny, węgierski dramat prosto z rąk László Nemesa – reżysera odpowiedzialnego za świetnego „Syna Szawła”. Akcja przenosi nas do Budapesztu u progu XX wieku, gdzie poznajemy Irisz – córkę właścicieli sklepu z kapeluszami, który przed laty zginęli w pożarze. Dziewczyna udaje się na poszukiwania własnego brata oraz odpowiedzi na pytania o własną tożsamość. Film swoją konstrukcją podobno przypomina tajemniczy labirynt, gdzie nigdy nie wiemy, co na nas czeka za rogiem.

 

Powrót

PREMIERA: 5 kwietnia 2019

Pierwsza polskojęzyczna propozycja na liście to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia 19-letniej Urszuli – pochodzącej z małego miasteczka dziewczyny, która zostaje porwana i zmuszona do prostytucji. Gdy po dwóch latach wraca w rodzinne strony, spotyka się ze społecznym odrzuceniem i brakiem wsparcia nawet od najbliższych. Powoduje to zwątpienie we wszystkie wartości, w duchu których została wychowana – w rzeczywistości bowiem nie wszyscy stosują się do zasad miłości bliźniego. Film Małgorzaty Łazarkiewicz swoim dobitnym przekazem porównywany jest do „Kleru”; dystrybucją zajmie się Holly Pictures.

 

Berlin, Barcelona / Les distàncies

PREMIERA: 5 kwietnia 2019

Znający się od liceum Olivia, Eloy oraz Guille – których kontakt ucierpiał z powodu wyprowadzki wspólnego przyjaciela, Cosmy – udają się do Berlina z powodu jego 35. urodzin, by złożyć mu nieoczekiwaną wizytę. W trakcie trwania weekendu okazuje się jednak, że więź łącząca byłych najlepszych przyjaciół zostanie wystawiona na ciężką próbę. Hiszpański dramat na naszych ekranach będziemy mogli obejrzeć dzięki uprzejmości Aurora Films.

 

Yomeddine. Podróż życia / Yomeddine

PREMIERA: 5 kwietnia 2019

„Yomeddine” opowiada historię wyleczonego z trądu Beshaya oraz przygarniętego przez niego sieroty, Obamy, którzy wraz ze skromnym dobytkiem opuszczają granicę kolonii trędowatych i wyruszają w podróż przez Egipt, by odnaleźć to, co pozostało z ich korzeni. Ta koprodukcja Austrii, Egiptu i USA łączy w sobie cechy dramatu, komedii oraz filmu drogi po to, by jak najlepiej przedstawić opowieść o poszukiwaniu zatraconego wcześniej siebie. Dystrybuuje PMPG Polska Media.

 

Ocalić i zginąć / Sauver ou périr

PREMIERA: 12 kwietnia 2019

Najnowsza francuska produkcja z Pierre’em Nineyem w roli głównej opowiada o Francku – jednym z najlepszych strażaków w całym Paryżu. Podczas rutynowej interwencji dochodzi jednak do tragedii, na skutek której twarz Francka rozpływa się w płomieniach, na zawsze zmieniając jego ciało. Ciężko nie zauważyć paraleli z naszą rodzimą „Twarzą” Małgorzaty Szumowskiej. Dystrybutorem jest Hagi.

 

Jean-Luc Godard. Imaginacje / Le livre d’image

PREMIERA: 12 kwietnia 2019

Nazwiska Jeana-Luca Godarda prawdziwemu pasjonatowi kina niezależnego z pewnością nie trzeba przedstawiać. Uhonorowany specjalną Złotą Palmą najnowszy film francuskiego reżysera porównywany jest do eseju, w którym 88-letni twórca przedstawia swoje specyficzne spojrzenie na całe filmowe medium. Produkcja przyjęta jest bardzo mieszanie, ale niezależnie od jej jakości na pewno warto sprawdzić, o co tyle hałasu. Dystrybucja: Polskie Media.

 

Żniwa / Die Stropers

PREMIERA: 12 kwietnia 2019

Najnowsza propozycja od Velvet Spoon to dramat koprodukcji Francji, Grecji, Polski i RPA. Akcja rozgrywa się w ostatnim z tych krajów, gdzie poznajemy Janno – skrytego, wrażliwego mężczyznę, próbującego znaleźć swoje miejsce w tym konserwatywnym środowisku. Pewnego dnia matka Janno przyprowadza do domu sierotę z ulicy – Pietera i prosi syna, by stał się dla niego bratem.

 

Vox Lux

PREMIERA: 26 kwietnia 2019

Jedna ze zdecydowanie najgorętszych premier miesiąca. W „Vox Lux” Natalie Portmm wciela się w postać Celeste – ekscentrycznej gwiazdy muzyki pop. Mimo mieszanych opinii od zagranicznych krytyków i widzów wszyscy są zgodni, że jest to jeden z najlepszych występów w całej karierze Portman. Na ekranie partnerować będzie jej Jude Law. Dystrybucja: M2 Films.

 

Pewnego dnia / Egy nap

PREMIERA: 26 kwietnia 2019

Druga już w tym miesiącu propozycja od Aurora Films opowiada historię Anny – matki oraz żony – na przestrzeni zaledwie jednego dnia. Śledzimy rutynę głównej bohaterki oraz jej rozterki dnia codziennego w momencie, gdy dowiaduje się, że jej mąż mógł mieć romans. Sprawia to, że bohaterka zaczyna czuć się bardzo niedoceniona i kwestionować swoja rolę w ognisku domowym.

Exit mobile version