DRAMAT – recenzja
„Dramat. Film o miłości i seksie na kwintet smyczkowy, w pięciu aktach, z prologiem, interludium i epilogiem" – taką zapowiedź filmu otrzymujemy w jego prologu....
INFLUENCER – recenzja [6. Splat!FilmFest]
Sława, pieniądze i popularność. Życie influencera wydaje się nam usłane różami. Jak nim jednak zostać, skoro pomimo naszych działań, liczba widzów wciąż pozostaje jednocyfrowa?...
LUTY – recenzja [MFF Nowe Horyzonty 2020]
Bułgarski reżyser Kamen Kalev zaprezentował w tym roku widzom historię zainspirowaną życiem swojego dziadka. Luty jest obrazem niedzisiejszym, osadzonym w świecie dziś już praktycznie...
LARA – recenzja
Jan Ole Gerster, doceniony niegdyś przez publiczność i krytyków za swój fabularny debiut – komediodramat Oh, Boy! – znany też jako twórca jednego z...
NIECH SIĘ STANIE – recenzja [Splat!FilmFest]
A co, gdyby nasze sny przypominały obrazy Zdzisława Beksińskiego? Fascynujące i przerażające zarazem wizje pełne antropomorficznych stworzeń, afirmujące rozkład, stymulujące zmysły i pobudzające kreatywność....
MANK – recenzja
Najnowszy obraz Davida Finchera już przed premierą wynoszony był do rangi jednego z najważniejszych filmów tego roku. Opowieść o Hollywood lat 30. i kulisach...
MARTIN EDEN – recenzja
Uwspółcześniona opowieść o młodym robotniku, który próbuje przełamać bariery społeczne i zaistnieć jako pisarz, mogła stać się ciekawym studium współczesnych różnic klasowych. Psychologiczna złożoność...
WSPOMNIENIA, KTÓRE DŁAWIĄ, TRUNKI, KTÓRE JE NAPRAWIĄ – recenzja [14. Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków]
Współczesny Hongkong to miejsce, w którym wielowiekowa tradycja ścierania i mieszania się ze sobą kultur z najróżniejszych stron świata, przeniknęła wszystkie sfery życia. Zaczynając...
ELEGIA DLA BIDOKÓW – recenzja
Nazwiska osób zaangażowanych w produkcję Elegii dla bidoków robią wrażenie: reżyseruje Ron Howard, zdobywca Oscarów za Piękny Umysł, przed kamerą z kolei między innymi...